• roleta

    Co ciekawsze nasz projekt nie przewidywał okien dachowych, ale nam wydawało się,że w pokoju półn-wsch. będzie za ciemno, więc decyzja była szybka. Są zamocowane po zewnętrznej do górnej ramy okna dachowego i rozwija się, i zaczepia je o dolną zewnętrzną część skrzydła.skoro masz piętrowy to skąd wiesz że na poddaszu jest bardzo gorąco?Przeszklenia tak, ale w słoneczne dni też raczej muszą być zasłonięte. U mnie co dwa dni odpalamy kominek, ale jeśli się ma osobniki ciepłolubne na pokładzie to trzeba o nie dbać. Ja toleruję temp. komfortowe do 20 stopni, moje kobiety przy 21 już marzną w stopy. A że mieszkanie w domu miałóo być komfortowe to te 3-4 szczapki grabu się palą powoli wieczorami. Grab.... polecam. Różnica kolosalna w stosunku do brzozy, pomiary wentylacji dla sanepidu  cena niestety również.U mnie zimno jak w przysłowiowej psiarni,ale to zimno "trzymam" od upałów.Dom ocieplony,okna praktycznie cały czas przysłonięte roletami zewnętrznymi (jeszcze nie mieszkam na stałe i nie ma kto podnosić w słoneczne dni,a są opuszczone ze względu na ciągłe wietrzenie żeby nie bać się o deszcz i zalanie podłóg). Wczoraj fachmany zapomniały opuścić rolety i popołudniu słońce lekko pogrzało ze 2 godziny i faktycznie wewnątrz domu się ociepliło.No ale w pochmurne dni niestety będzie zimno .

    Teraz mieszkam w nieocieplonym domu i jednak ten okres przejściowy do jesieni jest chyba bardziej komfortowy,ściany się nagrzewają i temperatura jest znośna.

    Za to lato przy dużych oknach bez rolet zewnętrznych i ocieplenia to masakra.

    Dodam jeszcze że rolety zew to ohyda i nawet były przepychanki z małżonkiem co do ich montażu,ale po pierwszych upałach doceniłam tego brzydala.

    Przy wielkich południowo-zachodnich oknach i braku przesłon zewnętrznych warto mieć klimatyzację.

    przy dobrze ocieplonym współczesnym domu ( ściany 15-24cm, dach 25-40cm), roletach i zamkniętych w ciągu dnia oknach ani nie jest latem upalnie ani zimą zimno nawet bez WM. Teraz, gdy na zewnątrz pogoda jesienna to na poddaszu jest komfortowo a na dole chłodno, zdecydowanie za chłodno, już 2 razy grzałam parter

    Można za to uchylać przy rozwiniętej rolecie. 

    My uchylamy tylko czasem łazienkowe. 

    Podobny obraz

    Przez markizy widać wszystko co jest za oknem. 

    Oczywiście jak pada to widać mniej.

    Do zasłaniania okien dachowych u nas będą normalne rolety i żaluzje do okien dachowych - jeszcze nie ma

    A na parterowców nie patrzę z góry, bo ... jednak wolałabym parterówkę. Ale o powodach pisałam już dawno, dawno, więc nie chcę się powtarzać i rozkręcać kolejnej dyskusji, bo to już było. Ja jednak zmieniłam zdanie, tym bardziej,że nasz dom to pierwszy i ostatni. Sprzedawać, budować,zmieniać już raczej nie będziemy.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :